andrejČlen Odoslané
pred 13 rokmi
V tejto diskusii je vidno, kolko škody dokáže narobiť mala nedbalosť.
Ventil palivovej nádrže je riadený podtlakovou membránou. V polohe OFF je ventil mechanicky natvrdo uzavretý. V polohe ON benzín prepúšťa iba pri bežiacom motore. Je otváraný podtlakom z motora. Na jednej z mojich motoriek (normálny jav starnutia) sa podtlaková membrána vnútri ventilu rozpadla a ventil v polohe ON už neuzatvrel prívod paliva pri vypnutom motore.
Na ventile je mala dierka, ktorou prípadný pretekajúci benzín vytečie. To by pre majitela mala zároveň byt signalizácia, že podtlakový ventil je nefunkčný. Tato dierka sa ale upchala a benzín vtiekol do valcov.
Oprášime základne vedomosti z fyziky a to, že kvapalina je čo? No nestlačitelná.... Pri pokuse o štart si to odnieslo koliesko štartérového prevodu.
Taká maličkosť a chceš ci nechceš, pol motorky je treba rozobrať...
Ukažka: