BillyHlavný administrátorOdoslané
pred 4 rokmi
Pedro štartoval svoju motorku a pritom mu prúdom začal vytekať benzín od karburátorov.
Mechanik mu ju rozobral a viac neprišiel. Šmejd.
Tak včera sme boli s Elvisom pre motorku. Pozrie sa na to.
Uvidíme, kde je problém.
https://billy1.rajce.idnes.cz/prevoz_...j_motorky/
PedroHlavný administrátorOdoslané
pred 4 rokmi
Po naštartovaní to naozaj tieklo doslova prúdom, za chvíľu bola pod motorkou veľká mláka benzínu. Veľmi nebezpečná situácia, najmä keď sa po chvíli už začalo trochu z motora dymiť, ako sa zohrieval a bol pritom celý obtečený benzínom. To som ešte dúfal, že to tečenie opravím, ale čoskoro som zistil, že toto je nad moje možnosti a schopnosti.
A je to až neuveriteľné, akí babráci a neschopáci sú mnohí "páni automechanici". Oslovil som s týmto problémom viacerých v mojom okolí, buď to odmietli opravovať, lebo si na to netrúfali, alebo sa ani radšej neozvali. Jeden taký "odborník na motorky" mi bol doporučený cez známeho, ktorý mal známeho a toto bol jeho známy. Prišiel, rozobral, pomaly že pritom nevytrhol karburátory nasilu von. Potom odišiel, že sa o dva dni vráti "s lepším náradím" a dokončí. Už sa zmrd neozval a ani nebral telefón... Z toho vyplýva, že keď sa vyskytne nejaký väčší problém, môže byť ťažké nájsť dobrého mechanika, ktorý to urobí.
ElvisČlenOdoslané
pred 4 rokmi
Mrkneme sa na to ?a hotovo.
adminHlavný administrátorOdoslané
pred 4 rokmi
Ahojte,
ja viem že som mimo vás, ale robím v automobilke a môžem vám niečo o vzplanutí benzínu a nafty povedať. a vyvrátiť troška mýtus o samovzplanutiach benzínu a nafty...
Aj keď je síce benzín horľavejší ako nafta, tak je v týchto prípadoch ako opisujete oveľa bezpečnejší.
Prečo? V tomto prípade rozhoduje teplota vzplanutia.
Benzín sa samovznieti až pri 200-240°C
Nafta sa samovznieti už pri 53-97°C (do áut sa dodáva so samovznitivostou minimálne +75°C)
Takže ak len vyteká benzín na vrelý motor, netreba vyvolávať paniku. Dôležité je vypnúť elektriku a nechať ho tak. benzín nesmie dostať vonkajší podnet aby sa zapálil(iskru, otvorený plameň, statickú elektrinu).
Pri crashtestoch je aj vznietenie auta jedna z podmienok auditu a presne hodnoty samovznietenia sú kľúčové.
aj statisticky najviac vyhorene auta po havariach su diesle..
Autá od r.v.2018 majú kvoli benzínu povinne odpojenú elektroniku a elektrinu po zaregistrovaní nárazu... samozrejme skrat baterie neovpyvní ani svaty jozef..
Preto by som sa bál pri tomto len ak by motorka bola na naftu...

PedroHlavný administrátorOdoslané
pred 4 rokmi
andrejČlenOdoslané
pred 4 rokmi
To čaká každú starú motorku aj so s vstrekovaním
BillyHlavný administrátorOdoslané
pred 3 rokmi
Hm, tak aj Alexovi začali tiecť karburátory..

PedroHlavný administrátorOdoslané
pred 3 rokmi
Aj keď tie Valkyrie sú už staršie, myslím že najväčší problém je ten toxický biohnojový benzín E10, ktorý robí problém aj pri nových autách či motorkách. Ako už písal Anrej, čaká to asi všetkých....